Lahjoita villasukat siviilipalvelusmiehelle tai totaalikieltäytyjälle

Lahjoita villasukat siviilipalvelusmiehelle tai totaalikieltäytyjälle - Sivarisukka 6. Tervetuloa mukaan :)

Sivarisukka tulee taas! Keräysaika on lokakuu-joulukuu 2015 eli sukkia voi toimitella joulukuun puoliväliin asti.

Sivarisukka palaa samoin kujein; sukkien väri ja malli vapaat, kokoja tarvitaan haarukassa 40-48, ehkä eniten 43-45. Liitä mukaan halutessasi henkilökohtainen tervehdys. Sukat voivat olla villaa, sukkalankaa tai vegaanille sopivat.

Mikäli haluat, voit tehdä sukkien sijaan pipon, lapaset, kaulahuivin, kaulurin, kynsikkäät tai vaikka ranteenlämmittimet. Jokainen mieltä ja ihmistä lämmittävä käsityö pääsee mukaan. Jos teet vegaanille sopivan käsityön, merkitse se niin tiedän kenelle se annetaan, kiitos.

Ihanaiset lämmittimet jaetaan siviilipalvelusmiesten koulutusjaksolla Lapinjärvellä joulun alla. Totaalikieltäyjät - ottakaa yhteyttä maililla minuun niin saatte omat sukkanne :)

Siviilipalvelukseen hakeutuu vuosittain noin 2500 ja totaalikieltäytyjiä on joitain kymmeniä. Virallista keräystavoitetta ei kampanjalla ole, sillä jokainen sukkapari lämmittää yhdet ainutlaatuiset varpaat.

Tule mukaan neulomaan!

Lisätietoja ja toimitusohjeita osoitteesta sivarisukka@gmail.com

terveisin Saana :)

maanantai 28. toukokuuta 2012

Sivarisukka tulee taas

Sellainen juttu tässä vain että ei kahta kolmannetta :) Ajattelin että jospa viitsisitte taas neuloa ihania lahjoja siviilipalvelusta suorittaville nuorille. Keräysaika on syyskuun alusta marraskuun loppuun ja sitten kiikutan lämmittimet Lapinjärvelle, jossa ne ystävällisesti on luvattu ottaa vastaan. Tammikuussa 2012 vein 200 kappaletta sukkapareja, pipoja, kaulahuiveja ja kämmekkäitä. Yksi kokonainen siviilipalvelusmiesten saapumiserä sai jokainen oman lahjan ja vielä jäi muutama varallekin. Joten tervetuloa jälleen mukaan ja houkutelkaahan tuttujanne osallistumaan. Tyyli on vapaa.

perjantai 23. maaliskuuta 2012

Mahtimartta



Lämpöiset kiitokset Anarkistimartoille jotka antoivat Mahtimartta-pystin tunnustukseksi Sivarisukka-kampanjasta! Pysti kuuluu tietenkin teille kaikille osallistujille, mutta käytännön syistä se sijaitsee meidän kaappimme päällä :)

Lainaan pätkän perusteluista: "Teko on mitä mainioin Anarkistimainen tempaus, joka antaa uskoa yhden yksittäisen naisen vaikutusmahdollisuuksiin. Teko tukee kansalaisaktiivisuuden, tasa-arvon, yhdessä tekemisen ja pienen anarkismin periaatteita. Se on esimerkkinä meille muille siitä, että yksi ihminen voi herätellä yleistä mielipidettä ja haastaa ihmisiä punnitsemaan omia tekojaan, vaikutusmahdollisuuksiaan ja arvomaailmaansa. Yhdistyksemme tuki Saanan kampanjaa vuonna 2011 ja kutoi sivareille yhteensä 35 eri tuotosta."

Tämä lämmittää sydäntäni aivan erityisesti. Se, että ihan oikeasti yksi ihminen voi tehdä jotakin ja vaikuttaa on minulle itselleni ollut suuren oivalluksen paikka. Jos minulla olisi lupa tarjota elämänohjeita ihmisille, niin haluaisin että ihmiset ymmärtäisivät että me kaikki olemme yhteiskunta. Meitä kaikkia tarvitaan ja samalla - meillä jokaisella on voimaa.

Kiitos ihanat Anarkistimartat

Kuvia vihdoin





Olen ollut häpeällisen hiljaa; ensin olimme kahden viikon lomalla perheen kanssa ja sitten en vain ole saanut aikaiseksi laittaa kuvia. Anteeksi, anteeksi kovasti!

Kuvia siis Sivarisukkien luovutustilaisuudesta Lapinjärveltä tammikuun lopusta.

keskiviikko 25. tammikuuta 2012

Saalis on toimitettu perille :)

Terveisiä Lapinjärveltä! Sukat, pipot ja muut lämmittimet on viety tänään 25.1. perille. Todella iloisia nuoria miehiä siellä oli ottamassa niitä vastaan. Seikkailin Siviilipalveluskeskukseen lasteni kanssa jotain ihan omituista kiertotietä ja olin paikalla vasta muutamaa minuuttia ennen tilaisuuden alkua.

Ripeästi sivarikeskuksen henkilökunnan avustuksella herrat ne asettelivat näkyville, luentotilaan laitetuille pyykkinaruille. Sitten Siviilipalveluskeskuksen johtaja Mikko Reijonen esitteli minut ja sain hienon mukin! Minä puolestani kerroin vähän kampanjasta ja muutamia esimerkkejä niistä viesteistä, jotka sukkien mukana olivat tulleet. Sain mahtavat aplodit - jotka kuuluvat teille, jotka sukat ja muut teitte ja sitten oli lähtölaskenta jokaiselle mieluisan lämmittimen valintaan. Todella vauhdilla katosivat naruilta :)

Uskon että he osaavat arvostaa sitä lämpöä ja välittämistä jota olette lähettäneet.

Joten, valtaisat kiitokset teille kaikille <3 Laitan kuvia neuleista kun saan ne siirrettyä koneelle.

sunnuntai 8. tammikuuta 2012

Sivarisukan paluu

Saldo on tasan 200 :) ! Jee!! Valtavat kiitokset kaikille. Sukkia 144 paria, sormikkaita, kämmekkäitä, lapasia 16 paria, pipoja 28 kpl ja kaulahuiveja ja kaulureita 11 kpl. Saadaan yhdelle kokonaiselle saapumiserälle lämmin tervehdys kaikille. Toimitan ne perille joko kuun lopussa tai vkolla 8, riippuen miten Sivarikeskuksen aikatauluihin sopii.

perjantai 2. joulukuuta 2011

Ensimmäinen joulukuuta :)

Kiitoksia Taija, Aino ja L! Keräys on virallisesti päättynyt, joitain pareja on vielä tulossa ja ensi viikolla lasken sitten sukat ja muut yhteen.

keskiviikko 30. marraskuuta 2011

Joulukuun alkua odotellessa :)


Tänään tuli postia Lauralta - kiitos myös ihanasta lumiukkokortista! ja Ritvalta sekä yksi nimetön kuori. Lämpöisimmät kiitokset :)

Kuvan sukat tulivat perille jo aiemmin :) Kiitokset niistä kuuluvat Marjatalle